Wycieczka szkolna uczniów gimnazjum

We wtorek – 11.10.2016r. – w godzinach porannych uczniowie klas I – III gimnazjum wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę na Mazury. Od początku zapowiadało się bardzo miło i zresztą tak byłoJ

Pierwszym obiektem, który zwiedziliśmy było Sanktuarium Maryjne  w Świętej Lipce, którego kustoszami od kilku wieków są Ojcowie Jezuici. Wizyta w Świętej Lipce była okazją do wysłuchania koncertu słynnych organów świętolipskich. Pani przewodnik, która towarzyszyła na podczas wizyty w sanktuarium opowiedziała nam jego historię.

Kolejnym etapem naszej wycieczki był Reszel – małe miasteczko z bardzo ciekawą historią. Mieliśmy okazję wędrować po średniowiecznym zamku, po którym niegdyś chodził sam Mikołaj Kopernik. Niektórzy z nas mieli okazję wejść na bardzo wysoką wieżę widokową co okazało się nie lada wyzwaniem.

Następnie udaliśmy się na pyszny obiad. Gdy nabraliśmy sił i trochę odpoczęliśmy, za naładowanymi akumulatorami ruszyliśmy do Wilczego Szańca – dawnej siedziby Adolfa Hitlera. Wizytę rozpoczęliśmy od przejazdu historycznym pojazdem opancerzonym PLDvK.vz.53/59, tzw. „Jesterką”. Następnie od naszego przewodnika – Pana Marka – usłyszeliśmy interesującą historię kompleksu bunkrów, który znajduje się w Gierłoży.

Była to bardzo ciekawa lekcja historii, którą na długo zapamiętamy. Ta wycieczka pokazała nam jak pięknie jest w naszym kraju i utwierdziła w przekonaniu, że warto tu mieszkać i zwiedzać jego zakątki. Czego chcieć więcej?